Chiang Mai

| Thailand

Hej alle!!

Her går det godt! Vejret er super og maden go!

Er lige kommet hjem fra 11 dages rejse til nord thailand, Chiang Mai og det var fedt. Vi har været i byen, shoppet og festet, set ladyboys, ludere og gamle mænd med unge drenge! Thailand er speciel! Jeg bungy jumpede 50 meter og det var for sindssygt..!! Ellers var jeg på 3 dags trekking tur i junglen, kanon tur,- havde de mærkeligste guider, men mødte en masse fede mennesker! Ellers er der ikke sket så meget, alting ligner sig selv!

Hvor skal jeg dog begynde..??

Chiang MaiTorsdag i forrige uge drog jeg og 6 andre tøser på en lang og udmattende tur mod det nordlige thailand, Chiang Mai.. Vi startede der torsdag med at sidde på en båd i 3 timer mod fastlandet, en båd som jeg i øvrigt tvivler på overholdt de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger, da vi umiddelbart var temmelig mange mennesker stuvede sammen på forholdsvis lidt plads og jeg ingen redningsbåde så!! Folk sad i 2 etager og derudover var dækket også helt fyldt!! Men vi kom da efter lidt høj sø, hel skindet over og for derefter at sidde og vente i 11/2 time på at bussen som skulle kører os til Bangkok ankom..

Igen er det bare typisk thailand at tingene bare overhovedet ikke skal ske til tiden og til tider er det altså pænt træls! Men vi fik tiden til at gå med at nyde et lille måltid ris med grønsager, hvilket skulle vise sig at blive en ofte spist ret for mig i de dage.. Efter at have ventede kom vores bus endelig.., trillende over fra et hjørne på den plads hvor vi stod, og så er det så at jeg spørger mig selv om hvorfor det lige var, at vi da for pokker ikke bare kunne sætte os ind i den med det samme.. Nej vi skulle vente på den og vente på at den kom over til os og så skulle den også lige været forsinket, hvorfor aner jeg ikke!! Spurgte man kigger thaierne bare på en og smiler og siger yes yes..!!

Nå, men ind kom vi og vi havde allerede planlagt at vi skulle stå forrest og have de gode pladser.., oppe på øverste dæk forrest.., men et eller andet gik galt for de første piger som gik ind og vi endte lidt spredt bag i bussen og jeg selv allerbagerst klemt ind i et hjørne..! Nå ja hvad, jeg skulle alligevel bare sove, så det gjorde mig ikke noget at sidde selv og desuden kunne jeg læne mig op af vinduet, altid rart! Turen til Bangkok tog vel omkring 11 timer og hold kæft en død træls tur.. Vejene i thailand er bare ikke særlige gode at køre på, så alt bumper jo og udover det så køre alle folk også bare stærkt! Jeg havde under hele turen en anden engelsk pige, tror jeg, snakkede ikke med hende, siddende ved siden af mig.., og selv om vi ikke førte et ord under hele turen så var vi nu alligevel ‘gode venner’, hmm.. Ja vi lå da og sov med hovederne tæt sammen, ikke med vilje…, vågnede bare lige pludselig op, og fandt os siddende som et A, underlig fornemmelse!!

Men det blev ikke til meget søvn og da vi ankom til storbyen kl. 5 om morgnen var vi helt væk.. Vi blev sat af et sted, hvor vi ikke lige havde regnet med, troede vi skulle blive sat af ved kaosan road, hvor vi også skulle bo til næste dag.. Taxa mænd stor parate til at changheje alle som kom ud af bussen til at køre dem hvor de nu skulle hen for dobbelt pris og en dobbelt så lang tur som det nu sikkert var, og turister ved jo ikke noget, så dem der er dumme nok sætter sig jo bare ind, men ikke os! .. vi er jo nu garvede turister;) Men det viste sig at vi kunne gå derhen på 20 minutter så det gjorde vi! Lige et surt opstød: Hold kæft, hvor er jeg træt af de skide taxa mænd, ja undskyld mig, men de råber altid efter os “taxa taxa, where are you going, bla bla bla” samtidig med at de løber efter os og nærmest virker agrresive.., hold kæft og lade mig være, hvad tror de selv!!

Tjekkede ind på hotellet tidlig om morgnen,- vi var så heldige, at vi kunne få 1 ledigt værelse ud af de 3 vi skulle have.., men vi var jo 7 personer! Nå lige meget, vi var død trætte og ville bare sove, så vi proppede os alle derind lagde os på tværs af sengen 6 stk og 1 på gulvet og så sov vi!! Vågnede igen et par timer efter og kunne få alle værelser og så skulle vi ellers i bad og ud og se noget..